mandag 24. januar 2011

nærkontakt.

50 meter fra veranda på kløkkene, lå sikkert restene etter et dyr som ikke greide seg gjennom vinteren

Dette ga meg muligheten til å studere et annet vesen, jeg er veldig betatt av, på ganske nært hold. Sammen med x antall skrikende, flaksende og slossende ravner, kråker og skjor, fikk vi i tillegg besøk av 7 (!) ørner. Desverre var de så sky at det ikke gikk an å snike seg nermere innpå enn verandaen min. Og selv da måtte jeg være veldig stille



Et par ganske bra bilder fikk jeg tatt. Hadde bare et helt vanlig lommekamera for hånden, men ønskt om speilrefleks med telelinse har vel knappest vært større enn akkurat da




Disse to fløy bare 10 meter over hodet på meg, og jeg kan bare si en blir litt ydmyk, når en ser, (og hører) denne mektige skapningen.



Pisi var litt artig i disse dagene, holdt seg for det meste inne, og dristet såvidt ut på verandarekkverket, når jeg var ute på fotograferings tokt. Det er jo nesten slik at en kan se redsel her jo. Kanskje vi skal døpe henne om fra Pisi til Pysa....hehe...



9 kommentarer:

  1. Så flott en opplevelse !! 7 ørner så tett innpå !! Bilda dine var riktig flotte. Kan godt forstå at Pisi var aktsom og forsiktig. Det var også sikker lurt av han.

    I helga kan vi melde oss på fugletelling.

    Klem frå Petrine som strikker og strikker og strikker.

    SvarSlett
  2. Så gøy!
    Herlig bilde av pus ;)

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Hei, her er eg igjen :)

    Det blei ingen telling for der kom ingen fugl :(

    Men det var iallefall mange som har ønska å vere med på Giborten min og det sette eg veldig pris på. Og det var kjempekjekt at du også vil vere med. Eg lyt hive med rundt å lage nokken trøsteting også, tenker eg.

    Klem frå Petrine som er litt sur fordi det snør ute, oppå det glatte.

    SvarSlett
  4. Hei og tusen takk for hyggelig besøk inne hos meg!
    Veldig stas med ny, flott følger.
    Gleder meg til å se mer til deg fremover.
    :)

    SvarSlett
  5. Artig ikke sant, når man får dem på kloss hold. Ikke rart at katta er redd, hun kunne sikkert blitt ørnemat.

    SvarSlett
  6. Oi så flott. Ser på Pisi at hun er skeptisk. Smart som holder seg inne.
    Og gyngestolen din må du få komme fram i lyset. Jeg er ikke så glad i å male gamle arvede ting, men noen ganger må man forandre de slik at de kan brukes og likes. Ingen verdi og glede for hverken stolen eller oss at ting er stablet bort. Så hiv deg igang og mal den eller finn et fresh stoff.
    Joohoo
    Ha en toppers dag
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  7. Så gøy... :O)
    Flotte bilder!

    takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min!

    SvarSlett
  8. Hei!
    Takk for at du vil følge meg, og takk for kommentaren, slik at jeg fant deg!
    Jeg har kikket i bloggen din, og allerede skrevet av granskuddsirupen din. Du skrev at du hadde en masse sukker oppi gryta med avkok av granskuddene, men hvor mye er masse sukker?
    Ett kilo?
    To kilo?

    SvarSlett
  9. Hei på deg!
    Så koselig at du vil følge bloggen min:)
    Har kost meg med mange flotte innlegg her hos deg, og ble så imponert over ørnebildene, riktig flotte bilder!
    Og tenk å se 7 stykker!!
    Majestetiske og flotte fugler, men skjønner godt at Pisi var forsiktig, jeg tror nok jeg ville holdt meg mest inne også ,om jeg var katt:))

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett