fredag 21. januar 2011

Tid for regnskap.

Ingen fritidsproblemer her i huset, nei!

Ja da har vi nok en gang startet på et nytt år. Jeg holdt på å si; med blanke ark...... hmm.....ikke denne tausa , nei *rødmer*

Har den siste tiden lagt med til merke at nesten uansett hvilken skuff eller skap jeg stikker mitt lille hode inni, der ligger det jaggu meg et halvferdig hobbyprosjekt. I dag bestemte jeg meg for å ta vareopptelling. Enhver bedrift med respekt for seg selv (og loven) leverer inn ett såkallt årsregnskap, hvert år, og mitt regnskap tror jeg er litt ute av balanse på dette tidspungt. Nå driver ikke jeg noen bedrift, da men...det kan jo være greit å ha oversikten likevell....

Etter å flytta på, snudd om, dradd fram, og skubba unna alt som lå i min vei, og støvet har lagt seg igjen, er dette hva jeg fannt (selv om jeg mener å huske at det skal være et par-tre prosjekter til en eller anna plass):



Dette Granny-stripes teppet har jeg blogga om før engang. Det er liksom sommerprosjektet mitt dette da. Satt ute på verandaen på de varmeste sommerkveldene og kosa meg med dette, hørte på småfuglene som sang, ofte med et pittelite (!) iskaldt hvitvinsglass innen rekkevidde.

(kjenner jeg leeeengter til sommer nå ja)

Dette er så å si ferdig, mangler bare en grønn kant i rundt hele teppet. Det blir lagt bort til sommeren igjen, er det et sommerprosjekt, så er det et sommerprosjekt.




Dette er det nyeste påbegynnte. Skal bli en genser til min kjære. Det har gått utrolig fort, ihvertfall etter min målestokk.....

Jeg har ingen tidsfrist, den blir ferdig når den blir ferdig. " bare du blir ferdig med den i løpet av 5 år" (kanskje noen som begynner å kjenne meg litt for godt?)





Dette hadde jeg helt glemt. Det skulle bli et sengteppe til lisjpia mi, men fargene falt ikke i smak. Derimot så har planene forandret seg litt. Tanken var å montere sammen, hekle kant i rundt og gi det i barselgave til ei god venninde av meg. Har litt god tid på denne da... ;)






Sokker liker jeg å strikke, og det har blitt en del par, da mannen i huset er storforbruker av sådanne. Har strikket noen par av de julesokkene før jul, som jeg ga bort i julegave. Syntest de var så fine, at jeg ville ha et par selv også, men trenger nok en sokk til, før jeg kan si meg fornøyd..hehe. Oppskriften på disse fannt jeg på Drops design sine sider. Utrolig mye fint å finne her

Ble, som mange andre rundt om i norges land, bitt av Arne og Carlos feberen som herjet. Veldig morsomt, men veldig pirkete arbeid. Må nok øve litt til på disse tror jeg.



Helt nederst i en kurv dukket det opp nok et glemt prosjekt. Dette skal være kroppen til en tova nisse. Oppskriften fant jeg i et av heftene til Sandnes garn



Nok et slumreteppe. En kan ikke si at det er noe i veien med pågangsmotet i hvertfall. Dette blir jevnt og trutt strikket på. Fint å ha når en ser på tv






Her har vi jo noe som nesten er ferdig jo.. :)

Tova påskeluer. Mangler bare nebb og hanekam, før de får en omgang i vaskemaskina. Får tro at disse kan bli ferdige til påsken i år.



Det er jo håndarbeid dette også. Innreding av kjeller. Og jeg skal få meg hobbyrom!

Det kan være et lite tips till alle dere som ønsker dere et eget rom der skapergleden fritt kan strømme. La alle hobbysaker ligg strødd rundt om i huset, litt her og litt der. Av og til kan dere la en liten kommentar falle om hvor fantastisk det ville vært å ha et eget rom å samle allt i. Er dere like tålmodig som meg, vil tilslutt handymannen komme frem, og da kan resultatet bli dette. Jeg gleder meg sånn....;)

Nå har jeg vist fram alle mine halvferdige prosjekter, i hvertfall de jeg kunne finne. Stadig nye blir det, og noen blir jo ferdige også. Jeg ser jeg ikke er så flink til å blogge om disse, det må det bli en forandring på.

Ha en fin helg alle sammen!































6 kommentarer:

  1. Hei ! Mange fine strikkeprosjekt skoder mitt øye :) Det Granny-teppet var flott og det var også genseren til din kjære.

    Godt å sjå at det ikkje berre er eg som har uferdige prosjekt her og der:) Men slik skal det vere, synest eg. Det er som du seier; det blir ferdig når det blir ferdig.

    Eg har nett rydda på loftet, for eg også skal få meg eit nytt rom ! Hurra for oss !

    Fann eindel uferdige prosjekt og tok meg tid til å rekke opp noke av det. Som oftast bruker eg Petrinemannen til å gjere det:)

    "av garnnøste er du komen og til garnnøste skal du bli" hihi

    Ønsker deg ei riktig god helg !

    Petrineklem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Hehe, her var det noen små-prosjekt på gang ja :-) Granny-stripes-teppet ser kjempefint ut! Og grønn kant rundt blir lekkert sikkert. Jeg strikker også genser til min husbond - - - VM-genser. Tror han hadde et håp om å ha den på under VM, men det spørs siden det bare er en halv arm som er ferdig så langt. Ja, ja, genser trenger han vel alltids, både før og etter VM!
    ha en fin helg,
    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  3. jøsses, godt gjort jeg stakk inn hit nå som jeg nettopp har ryddet på mitt hobbyrom men må si jeg klødde emg litt i hodet...har jo så masse der nede!

    artig ejg inspirerte deg til å begynne å vikle da, selv ahr ejg lagt det litt på is, har jo så innmari masse annet også da ;)

    ha ei fin ny uke !

    SvarSlett
  4. Hei og takk for hyggelig kommentar!
    Ser ut som du har nok å henge fingrene i du også:) Herlig å se:)
    Likte det stripede teppet ditt så godt, så det tror jeg må bli et garnslankingsprosjekt:O)
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Fint å se at andre har mange prosjekter liggende også ;-) Lykke til med hobbyrommet. Det blir nok veldig bra.
    Ha en ny flott uke.

    SvarSlett
  6. Haha... tror det er sånn mange steder!
    Det teppet med mange farger er helt herlig... og det som skulle bli sengeteppe, så fine farger!!!

    Man får ikke fritidsproblemer etter man har startet å vanke her i blogglandia heller... for her går minuttene fort unna!

    Lykke til med alle prosjektene dine!

    Klem Anette :)

    SvarSlett