søndag 22. august 2010

Nok et evighetsprosjekt.....


Nå har jeg greid det igjen, jeg har begynnt på et prosjekt som kommer til å ta en evighet.

Jeg er veldig glad i farger, og jeg er veldig svak når det gjelder ullgarn. Så da jeg kom over ei oppskrift på et pledd lagd av "bestemorstriper", var jeg solgt. Med friskt mot satte jeg meg ned med heklekroken min og pose med ullgarn i spreke farger. Jeg heklet en lang remse med luftmasker, deretter tilbake igjen med fastmasker, før jeg begynnte på stripene. De er av 3 staver og ei luftmaske. En stripe består av to omganger av samme farge. I begynnelsen satt jeg å heklet dag og natt. Jeg begynnte da jeg hadde ferie, så om jeg satt til både 2 og 3 om natta, hadde jo det ikke noe å si. Herlig stillt rundt meg, og sove litt lengre om morran. Med så mange farger, gleda jeg meg på hver ny stripe. Det gikk i grunnen veldig fort fremover ei stund, i og med mye dålig og kaldt vær tidlig i sommer. Desverre har det stoppa opp litt, været har blitt betraktelig bedre, med mange prosjekter utendørs, og teppet tar så stor plass etterhvert, at jeg blir mest sittende på en fast plass. Ett lite tips til dere som eventuellt i et øyeblikks uberegnelighet begynner på et slik prosjekt, pleddet blir mye større enn det ser ut til når du legger opp luftmaskene, og fest trådene etterhvert








Fram til nå har det blitt 44 striper, dvs 88 omganger, og skal det bli like langt som det er bredt, blir det ett pledd for to. Vi får se etterhvert hvordan tingene utvikler seg....

Fortsettelse følger..............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar